De razendsnelle transfer - Reisverslag uit Cửa Tùng, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu De razendsnelle transfer - Reisverslag uit Cửa Tùng, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

De razendsnelle transfer

Door: Wiebe en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

27 Februari 2007 | Vietnam, Cửa Tùng

Nadat we een paar dagen van meer dan 100 km fietsen per dag gedaan hebben en het weer niet erg meezit (wel warm, maar bewolkt en vaak miezerig)hebben we besloten een deel van de route op een andere manier af te leggen. De receptioniste van het hotel in Vinh heeft voor ons geregeld dat we per prive busje tot op de 17e breedtegraad gebracht konden worden. Het is een prachtige rit geworden, door een bergachtig gebied met 3 zware passen, die ons dus achteraf bespaard zijn gebleven. Over veel rivieren gekomen, met prachtige boten en veel vissergerei. Heel erg mooi om allemaal te zien. We zijn nu in Cua Tung beach, een soort Bonaire, palmen en rieten parasols, een bleek zonnetje probeert nu door te komen. Het is wel zo'n beetje 28 graden. De plaatselijk bevolking heeft veel interesse en lol met en om ons. Ze voelen aan onze armen of we wel echt zijn en ze hebben geen flauw idee waar Holland en Amsterdam liggen. We gaan zo op zoek naar een eettentje. Morgen gaan we naar de Vin Moc tunnels, het monument op de 17e breedtegraad en verder op weg naar Hue. Daar zullen we ongeveer nog 2 dagen over doen maar dan met een wat minder aantal kilometers per dag.

• 27 Februari 2007 - 10:14

Monique:

Ik vind jullie erg dapper, maar kan me voorstellen dat het een bijzondere ervaring is. Hue heeft mijn hart gestolen, dus geniet ervan! En fiets ze maar weer. Groetjes uit Shanghai

• 27 Februari 2007 - 16:55

Hans:

Tja, zo kom je natuurlijk ook "fietsend" Vietnam door. Kun je dat busje niet gewoon de rest van jullie verblijf Leasen?

• 27 Februari 2007 - 17:31

Irene:

Lieve Wiebe en Anneke,
    Ik vind het heel spannend om jullie belevenissen te lezen en de foto´s te bekijken.Geniet en een warme groet.

• 27 Februari 2007 - 20:38

Michel:

Na drie zware cols, mogen jullie best even genieten van de bus rit,maar niet
    te lang,anders drogen jullie fiets zadels uit!
    petje af hoor wat jullie doen, blijven genieten.
    groetjes.

• 27 Februari 2007 - 23:15

Peter En Trees:

Hier miezert het ook,nou ja miezeren (!),alleen is het hier maar een graad of 6. En ook al geen palmen. we zijn jaloers!
    Groeten Peter en Trees