vaarwel mooi Istrië - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu vaarwel mooi Istrië - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

vaarwel mooi Istrië

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

25 Mei 2008 | Nederland, Huizen

Na zondag een geweldig mooie reisdag door de Kvarner te hebben gemaakt, met helaas het tweede deel van de dag veel regen, hebben we toch maandag weer lekker liggen luieren in een heerlijk zonnetje. Maar helaas van korte duur, 's avonds en nachts kwam de regen weer met bakken uit de hemel. Ook de volgende dag was het regenachtig.Gelukkig is het lekker droog en gezellig in de aut met een paar mooie cd's aan boord. We maken een tocht door het binnenland van Istrië en bezoeken een aantal mooie bergdorpjes. Ondanks het slechte weer is de omgeving schitterend en in de dorpjes wanen we ons in de middeleeuwen.
Omdat de weersvooruitzichten voor de komende dagen er niet beter op worden, besluiten we op te breken. Door een prachtig Oostenrijk komen we in München. We boeken twee hotelnachten en hebben nu uitgebreid de tijd om deze mooie stad te bezichtigen. Eerst 's avonds naar het beroemde Hofbrauhaus waar we onder het genot van heerlijk bier en een Duitse maaltijd een vrolijke avond hebben beleefd te midden van honderden anderen, muziek en leuke Amerikaanse tafelgasten. De volgende dag was het "katholieken dag" in Duitsland. Voor ons onbekend, we hadden gerekend op een dagje winkelen e.d., maar alles was gesloten en door heel de stad gonste het van religieuse muziek, zowel life als door de vele speakers die in de stad waren opgesteld. Een processie met heel wat deelnemende bevolkingsgroepen was wel bijzonder indrukwekkend. En de fietsen hebben we gelukkig toch niet voor niets meegenomen. München beschikt over een flink aantal gemarkeerde fietsroutes en we hebben daardoor veel van de omgeving en van de nieuwe voetbalarena kunnen zien.
Na 's avonds in de bios een heel leuke film met o.a. Cameron Diaz te hebben gezien is onze vakantie weer voorbij. Het was al met al een prachtige reis. We hebben ervan genoten.