Bericht uit Vinh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Bericht uit Vinh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Bericht uit Vinh

Door: Wiebe en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

26 Februari 2007 | Vietnam, Hanoi

Weer even een berichtje van ons. We zijn van Huong Son verder gefiets nadat we zeer vriendschappelijk zijn omgegaan met onze gidsen in Huong Son, Minh en Nga. Ze hebben ons niet alleen de omgeving laten zien, maar ook heel lekker voor ons gekookt. We zijn zijn daarna doorgefietst naar Ningh Binh, waar onze hoteleigenaarXuan ons hartelijk heeft ontvangen door onze fietsen en schoenen enz. schoon te spuiten. We zijn namelijk letterlijk door de bagger gegaan. We zijn door een kwart van de mensen van Noord Vietnam onderweg begroet met "hello" en als Wiebe alle smiles had beantwoord, was er van fietsen niet veel terecht gekomen. Maar toch. We hebben in Ninh Binh een extradag geboekt om daarnaar een prachtig gebied te gaan. Eerst een roeitocht met twee vrouwelijke gidsen tussen de karstbergen (foto's volgen) en daarna hebben we ongeveer40 km gefietst door een streek zoals Vietnam oorspronkelijk is. Ancient Village. Het was zeerindrukwekkend. Het lijkt wel of de tijd hier een eeuw heeft stilgestaan.
Tijdens het vervolg van onze fiettocht raakten we in een colonne van vele honderden scholieren met allemaal hetzelfde jasje aan die ons een voor de ander hebben begroet. Het is zo dat Wiebe hier heel erg opvalt met z'n lengte en z'n haardos!!
Want zijn bijnaam is de munk en de budha.
Onderweg is Anneke helemaal over haar nek gegaan toen er geplast moest worden en zij regelrecht tussen de varkens belandde. Wat een armoede en een zwijnenstal, af en toe.
Eerst was 60 km een prestatie, daarna 92km, maar nu draaien we onze hand "wel" om voor meer dan 100 km per dag. Spierpijn!! en natte was!!. Zodoende zijn we nu beland in een prachtig hotel in Vinh. Het Saigon Kim Liem Hotel, vlakbij de geboorteplaats van Ho Chi Minh. We regelen nu een transferbusje tot nabij de 17e breedtegraad.
Als we in Hue zijn proberen we weer te emailen en ook wat foto's te versturen.
Veel liefs aan jullie allemaal en bedankt voor jullie support.

• 26 Februari 2007 - 15:59

Tineke En Pierre:

Hallo Luitjes,

Inmiddels zijn wij weer thuis van onze reis en belevenissen in Suriname en vinden het heel apart nu jullie belevenissen in een heel ander werelddeel te lezen.
    In Suriname zijn er alleen in Paramaribo Internet cafe's en buiten de stad ook geen mobiele telefoonontvangst bijvoorbeeld. Daarom hebben wij niet zoveel contact gehad met het thuisfront. Ook wij hebben gefiets in Surimane, echter maar op 2 dagen, maar het was wel leuk. (en heet)
    Onze belevenissen daar horen en zien jullie later wel (film en foto's)
    Geniet er nog maar lekker van.

Groeten,
    Tineke en Pierre

• 26 Februari 2007 - 19:45

Chris Bodt:

Hai sportieve luitjes, ik heb jullie side geopend en genoten van jullie verslagen en foto's. Zet hem op en groeten uit Purmerend

• 26 Februari 2007 - 21:20

Mariëtte:

Prachtige reis! leuke verslagen elke keer! Wat beleven jullie veel! Goede reis verder!

• 05 Maart 2007 - 18:38

Lidy:

Wauuwwwww geweldig, indrukwekkend,
    veel beter dan de dagelijkse soap,groetjes uit Ter Aar voor dat geweldige fiets paar.