fietstocht begonnen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu fietstocht begonnen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

fietstocht begonnen

Door: Wiebe en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

21 Februari 2007 | Vietnam, Hanoi

Na een paar heerlijke dagen in Hanoi zijn we dan begonnen aan onze fietstocht. Heel veel gezien, veel geslenterd door bijna alle wijken van Hanoi. Het is onbeschrijf
lijk wat we allemaal gezien en meegemaakt hebben. Later hierover meer.
Vandaag hebben we de eerste 65km fietsen erop zitten. Spectaculaire uitvalswegen van Hanoi. Ongelooflijk zoveel verkeer, maar ierdereen is rustig, auto voor, daarna de scooters en dan de fietsen. Alles zonder verkeersregels, het recht van de sterkste geldt, maar niemand wordt kwaad of scheld. Het is de grote kunst van het elkaar niet raken. En dat is bijna altijd zo. Geen ongeluk meegemaakt gelukkig.
Buiten Hanou, gelijk het platteland, rijstvelden, vol vietnamese vrouwen met de typische hoeden. Ook veel graven op de rijstveldjes. je leeft er, je sterft er en wordt er begraven op je eigen stukje land.
Aangekomen in Huong Son, daar is morgen het begin van de bedevaart. Honderdduizenden komen naar de Perfume Pegode. Allemaal in bootjes op de rivier. We zijn vanavond getrakteerd door een paar lieve vietnamese maanen en vrouwen op een heerlijk etentje.
Morgenochtend om vier uur op, dan gaan we met een gid oook over de parfumrivier naar de pagodes, 1 uur varen en 4 uur lopen door het karstgebergte. Imponerend lijkt het ons.
Tot de volgende mail

• 21 Februari 2007 - 17:41

Irene:

Lieve Anneke en Wiebe,
    Wat geweldig te horen dat jullie goed zijn angekomen en al zoveel gezien hebben in korte tijd. De eerste 65 km zitten er al op. Jullie hebben al direct contact met de vietnamese bevolking. Super leuk. Een website hebben is wel een goed idee. Ik ben net bekomen van de carnavalsdagen op mijn werk en twee keer prive uit gegaan. Ik wens jullie heel veel reisgenot met heel veel nieuwe ervaringen. Maak het goed.
    Hartelijke groet ook van Ad. Irene

• 22 Februari 2007 - 17:54

Peter En Trees:

Hoi Wieb en An,
    Zo te horen en te zien gaat het fantastisch bij jullie. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de bedevaart. Gaat dat net zo als in Mekka of Lourdes?
    We zien vast binnenkort daar wel weer een aantal foto's van. Nog honden gezien?
    Groeten Peter en Trees.

• 22 Februari 2007 - 21:21

S&M&B&?:

Geniet ze en ga ervoor. Hier alles goed.
    X van S&M&B&?

• 23 Februari 2007 - 15:09

Mama:

lieve schatten fijn dat ik even met julliee mach ppraten dat je zoo samen geniet ,daar ben ik zo blij mee en ook nog varennnnnn op een rivier heel veelplezier en groeten ennn dikke kusliefs mammaaaaa

• 23 Februari 2007 - 21:14

Michel.:

geweldig,we hebben de eerste foto's ontvangen, wat gaaf.leuk om jullie daar zo te zien, al genietend van de oosterse cultuur. groetjes.

• 24 Februari 2007 - 06:34

Rick:

Hallo Anneke Wiebe,
    het is nu Za.07.30 u.,ik ga zo nar C.glass,thanks voor de leuke info.Zoals je gelezen hebt gaat Ma ook digitaal.Wiebe je zat lekker te smikkelen, klein stoeltje, ook kleine Loempia's!!An, fiets jij voorop, dan hapt Wiebe zeker stof, zo te zien aan het asfalt!!!!Keep on going.Have a nice day I'll talk with you later.
    Regards from M'dam.

• 24 Februari 2007 - 10:18

Marius Holdrinet:

Heel veel succes met jullie fietstocht.
    URL via Ruud Bosgekregen.
    Ik ben drie weken geleden in Hanoi vertrokken en veel al gezien,
    maar laat je inderdaad niet gek maken door al het lawaai. Ik heb ak wel 6 ongelukken gezien onderweg tot Tuy Hoa.(1500km)
    Veel plezier.
    mariusholdrinet@hotmail.com

• 25 Februari 2007 - 10:21

Ieke&Bob:

Fantastisch omte horen dat jullie ook zulke fijne dagen in Hanoi hebben doorgebracht. Ook een prachtige tocht naar de Perfume Pagode gehad? Nog heel veel en gezond fietsplezier. Liefs van ons en Ma.