Over de 17e breedtegraad, van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Quang Trí, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Over de 17e breedtegraad, van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Quang Trí, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Over de 17e breedtegraad, van Noord naar Zuid

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

28 Februari 2007 | Vietnam, Quang Trí

Melden we een keer dat wemet een busje zijn gegaan,krijgen we meteen commentaar! Maar goed. We zijn vandaag weer begonnen met de route van Cua Tung naar Quang Tri, een tocht van 76 km, met een flinke bergpas van vele kilometers klimmen. We zijn de 17e breedtegraad overgegaan, de oorsponkelijke grens tussen Noord- en Zuid Vietnam. De grens is een brede rivier. In de omgeving ervn allerlei gedenktekens. Nu we zo anderhalve week onderweg is het nog steeds zo dat we door vrijwel iedereen gegroet worden met "Hello" en dat begint goed te vervelen. Nog steed aaien en voelen ze aan ons en raken velen overstuur als wij op een terrasje komen of bij een hotelreceptie. Dan is het heel erg lachen en daarna wordt men weer de innemenlijke Vietnamees. In Cua Tung hebben we een prachtig hotel aan het strand gehad, even de sfeer en de geur van de zee. Toen we gingen eten moesten we zelf aanwijzen welke vis uit de bassins welke hebben om deze voor ons te laten bereiden.
De zeewind stormde zowat het eten van tafel en de tl-verlichting bracht niet gelijk veel gezelligheid. Maar de mensen blijven de leuke factor. Vandaag dus een prachtige rit gehad. Lekker opgefrist zitten we nu in een klein internetcafeetje en hebben net een afspraak gemaakt op straat met een leuke jonge goedgeschoolde Vietnamese, die werkzaam is op een kantoor voor buitenlandse betrekkingen in Dong Ha. Zij komt vanavond naar ons hotel om over van alles en nog wat met ons te babbelen. Spontaan op straat kwam zij ons met haar scooter tegemoet. (Ziet er goed uit!!!!) We gaan zo op zoek naar een restaurantje. Hopelijk vinden we ereen tussen alle bedrijfjes en winkeltjes en stof.

• 28 Februari 2007 - 12:05

Mariëtte:

Ik heb even gegoogle-earth-d om te zien waar jullie nu aan het strand zitten, maar moeilijk te vinden. Jongens wat een ervaringen. Worden jullie ook niet bij de neus genomen...ja letterlijk...want die westerse lange neuzen vindt men ook bijzonder boeiend. Geniet weer van jullie reis! Doei!

• 28 Februari 2007 - 12:14

Mariëtte:

• 28 Februari 2007 - 17:47

Irene:

Ze ziet er goed uit. was je nu maar met Ad.

• 28 Februari 2007 - 17:58

Michel:

zijn ze daarniet jaloers op jullie mooie fietsen, met al die oude brikkies die ze daar hebben?
    foto's zijn mooi, teken dat jullie het naar je zin hebben, fiets ze lekker.

• 02 Maart 2007 - 18:17

Kim Nguyen:

Sorry voor deze late reactie,ik had net een email naar jullie gestuurd.Ik ben er net achter gekomen dat jullie deze site gebruiken voor jullie bijzondere ervaringen.Ik vind het heel knap van jullie.nog een hele fijne reis en tot gauw. Groetjes Kim & Nina