Over de Wolkenpas naar Danang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Over de Wolkenpas naar Danang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Over de Wolkenpas naar Danang

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

05 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

Maandag 5 maart
Na twee heerlijke dagen op het Lang Co Beach Resort te hebben gerelaxed en te hebben gezwommen in de Chinese zee, zijn we vandaag begonnen aan de klim over de Deo Hai Van (Wolkenpas). Volgens het routeboekje zou het zwaar worden. Nu het achter de rug is kunnen we rustig zeggen dat het "hels" was. Bijna 9 Km met meer dan 8% stijgen en dan boven komen en ontvangen worden door franse en amerikaanse touristen met applaus, maar door Vietnamese verkoopstertjes die het ene na het andere ziekige verhaal hadden ( overleden echtgenoten en te veel kinderen enz.)doch ook heerlijke koffie en uiteindelijk de zege dat we boven waren en op konden naar Danang. De Top was zoals de naam al suggereert in de wolken en wij niet minder.De vergezichten tijdens de aldaling waren indrukwekkend.

Kort daarop reden we de voorsteden van Danang in volop in de zon en steeg de temperatuur naar meer dan 30 graden.
De meisjes onderweg reden niet meer in broekpak, maar waren plotseling gehuld in zijden broeken met bijpassende splitjurk, rose en licht blauw en wit.

In Danang stonden we plotseling oog in oog met de reuze Budda met de grote oren en met het "Alziende Oog" in de tempel, We hebben nog even met de priesters gesproken die ons verzekerden dat het oog tot in ons hart kan kijken, Daarna ook nog het Cham Museum en heerlijk gegeten bij Phi Lu een gezellig chinees restaurant, waar het personeel onze poging e.e.a in het vietnamees te zeggen erg kon waarderen (dus: gelachen)
Toen de "aanslag" op de portemonnaie, Anneke kon twee prachtige jurkjes niet laten hangen. Bij een kleermaakster is zij goed geslaagd.

Foto's volgen, want we zijn zeer rozig en gaan naar bed. Morgen een korte rit naar China Beach ( de Marmerbergen en dan naar Hoi An op woensdag) Doeiiiiii

• 05 Maart 2007 - 18:03

Irene:

Dear Anneke en Wiebe, Wat een geweldige uitvinding de computer. Ik lees met veel plezier en bewondering jullie avonturen. Geweldig.
    Maak het goed en geniet. Veel liefs van mij en ad

• 05 Maart 2007 - 20:26

Kim En Nina:

Hallo Wiebe en Anneke,
    Jullie zijn bijna halverwege naar SAIGON. Hebben jullie nog genoeg energie om te klimmen?
    Veel plezier. En doe voorzichtig.
    Groetjes,
    Kim & Nina

• 05 Maart 2007 - 23:44

Sjaak:

Best Anneke & Wiebe, jullie kennen mij niet, maar ik ben vanwege mijn werk regelmatig in Da Nang (nu in HCMC). Ik ken de wolkenpas en langs deze weg mijn oprechte complimenten om die weg te befietsen, razend knap hoor!! Groet,
    Sjaak

• 06 Juni 2007 - 17:13

Vissers Albert:

hei, wij gaan in september naar vietnam en fietsen via de mekong delta naar dalat en zo verder naar nah trang om te stoppen in Hue. Is de baan naar de top van de wolkenpas in goede staat?