Over de "straat van Bali" - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Over de "straat van Bali" - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Over de "straat van Bali"

Door: Anneke en Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

17 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Met veel heimwee hebben we afscheid moeten nemen van JAVA.
Waar je denkt toch nog een eind te moeten rijden richting de veerboot naar Bali, bleek Oost-Java in een flits achter ons te liggen.

Vanwege offerfeesten op Bali, voeren er veel minder boten, maar wij hadden geluk door vrijwel meteen te kunnen overvaren.

Daar lag Bali op bijna zwemafstand hoog boven de zee. Kort na aankomst eerst even koffie bij een surf- en duikschool. We werden kort voor de poort van Bali verwelkomt door tientallen apenhordes, maar al spoedig overal offerplaatsen met geel/witte en zwartwit geblokte vanen.

Ook deden de waterbuffels hun best.

Bali is in vergelijking met Java, redelijk geordend en we wanen ons veilig met alle godenbeelden, die ons voor alles en nog wat schijnen te behoeden.

Uiteraard is het weer onwaarschijnlijk mooi en elke dag ongeveer 35 C.

• 17 Oktober 2009 - 15:16

Ruud En Tonny:

Heerlijk dat warme weer. Hier is het al wat kouder geworden.
    Geniet nu maar van de vele tempeltjes en kraampjes met eten.Laat de aapjes je zakken niet rollen op zoek naar pinda's. Wij hebben nog leuke herinneringen aan de apendansen''savonds en overdag de mooie stranden. Veel plezier allen.

• 17 Oktober 2009 - 17:03

Kees En Bettie:

Wat zijn jullie geweldig snel met het doorsturen van de belevenissen. Hulde hoor! We leven enorm mee en genieten mee...zover mogelijk...
    Het is weer een hele andere wereld op Bali zal je inmiddels wel begrepen / gevoeld / gemerkt hebben.
    Blijf genieten!!
    Veel liefs.

• 17 Oktober 2009 - 17:09

Jack En Mieke:

Jullie reis ziet er tot nu toe geweldig uit. En het weer is er een stuk aangenamer dan hier.
    Prachtige foto's en verhalen! We nemen er een abonnement op.
    Door jullie ervaringen krijgen we zin om zelf ook zo'n soort reis te gaan ondernemen.
    Heel veel plezier en houd ons op de hoogte!

• 18 Oktober 2009 - 07:26

Lidy:

Hallo zus en zwager,

Prachtig, prachtig, prachtig!!! Wat zullen jullie genieten. Alleen al van de reisverslagen en foto's waan ik me in een sprookje. Het is hier iets koeler, vanmorgen heerlijk een zonne/winter aanvoelende wandeling met Duc gemaakt. XXXjes je (schoon)zus.

• 19 Oktober 2009 - 11:28

Dikke Daan:

Ohhh ben jaloers komen weer allemaal herinneringen boven, geniet en vergeet niet van die overheerlijke vruchtensappies te drinken en soto ayam te bestellen hmmmmmm... XxX Merijn & Daan & .......

• 19 Oktober 2009 - 19:04

Jannie:

Hallo Anneke en Wiebe,
    ik geniet van jullie reisverslagen. Bij mij komen weer veel herinneringen boven. Ik zie wel ,dat jullie wat meer rustmomenten hebben
    en daardoor ook andere dingen zien.In de specerijentuin wilde ik vorig jaar wel een aantal weken vrijwilligerswerk doen, maar dat zal wel nooit gebeuren.