Rust na heel veel gedein - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Rust na heel veel gedein - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Rust na heel veel gedein

Door: Anneke en Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

28 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

De overtocht naar Lombok was zoiets als wat je in je stoutste dromen niet wilt meemaken. Midden op de Straat van Lombok, de zeegang tussen Bali en Lombok, een van de diepste op deze aarde, begaf de schroef van de snelle veerboot het en lagen we bijna een uur te dobberen (haha) van de ene hoge golf op de andere. Intussen hebben de twee bootmannen de schroef vervangen (ze hadden er gelukkig een aan boord). Na heel wat gepruttel ging de bootreis verder en kwamen we anderhalf uur later dan gepland op Lombok aan. Een eiland vol palmen, alles is hier zoals eeuwen geleden (in onze ogen heel erg arm, maar men kent hier niet anders. Tussen alle primitieve huisjes zijn een paar luxe resorts gebouwd voor toeristen. Wij verblijven in het plaatsje Kuta, maar het is het tegenovergestelde van wat wij op Kuta Bali verwachten. Slechts een klein dorpje met huisjes van rietgevlochten matten, geen bestrating e.d
De bevolking is heel aardig. Men verplaatst zich voor een groot deel met kleine koetsjes (overdekte karretjes) door een paardje getrokken.
We genieten van zon, prachtige zee, zwemmen, snorkelen, heerlijk eten, massages en een uitje naar het plaatselijke marktje.

• 28 Oktober 2009 - 08:41

Kees En Bettie:

Toch weer eens een andere belevenis: dobberen...maar nu niet in een badje..ha ha..
    Mensen NOG HEEL even en het zit er op voor jullie!En wensen we jullie in ieder geval een behouden thuiskomst en...hopen dat je door alle vermoeidheid een beetje kan slapen onderweg..Tot snel..

• 28 Oktober 2009 - 11:26

Ruud En Tonny:

Geniet nog maar van de rust
    en het langzame vervoer op de wegen daar want dat maak je nooit meer mee.Hoewel de autoloze zondag komt hier ook voor.
    Fijne tijd nog!!!!!!

Groeten Ruud en Tonny

• 28 Oktober 2009 - 20:22

Dikke Daan:

Fijn weer even wat van jullie te horen, geniet maar lekker van de rust XxX Daan.