HET PETJE - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu HET PETJE - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

HET PETJE

Door: Anneke en Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

08 September 2011 | Frankrijk, Parijs

Woensdag hadden we Versailles als reisdoel.
Het leek een makkie op de kaart, op de fiets van Courbevoie naar Versailles, leuk door de stad,door de natuur en dan cultuur snuiven a chateau.
Hoe anders is het uitgepakt!!
Het begon eigenlijk meteen al, dat we op een weg kwamen, die wij ervaren als een autoweg, waar ze dus met 100 KM langs je heen scheuren. Het waaide stormkracht en ja hoor, daar ging Wiebe's petje; Midden op een splitsing van twee aanstormende verkeersstromen lag het petje; Normaal zou je geneigd zijn te zeggen , pech gehad, maar wat gebeurt?........het hele verkeer stopt, zonder ook maar één toeter en/of vinger lieten ze ons het petje van de weg halen.
Wij verder, maar behalve drukte ging de weg ook alsmaar omhoog en bleek de fietstocht drie keer zolang als we dachten, kortom na 4 uur fietsen kwam Chateau Versailles in het visier, ware het, dat we nog wel heel de stad Versailles door moesten. Louis de XIV en Marie Antoinette ontmoet en oog in oog met Napoleon gestaan en toen......met de fiets in de Metro terug. Fiets gratis en wij voor een habbekrats; Moe maar voldaan weer thuis aan de 21 Av.Pasteur.

Donderdag naar Palais de Luxembourg (tweede kamer Frankrijk), Avenue Saint Michel, de Sorbonne, Pantheon, de Notre Dame, van metro station naar metro station door de Chinees/Vietnamese wijk, Pho gegeten en rondgeneusd bij de boekenstalletjes aan de Seine.

• 23 Januari 2012 - 14:28

Hoi Anneke & Wiebe,

Wat leuk dat jullie onze ambassadeur André Kuipers een vraag hebben gesteld via de WNF-community op WaarBenJij.nu! We weten nog niet precies wanneer, maar zodra André er tijd voor vrij kan maken gaat hij vijf vragen beantwoorden. Als jij hierbij zit win je een ballonvaart! Via zijn reisdagboek en de wnf.waarbenjij.nu nieuwsbrief houden we je op de hoogte, maar het is dus nog heel even afwachten...

In de tussentijd kunnen jullie ons een klein beetje helpen. We hebben namelijk een speciale WNF ruimte vormgeving gemaakt, waarmee jullie kunnen laten zien dat je achter het WNF staat. Deze mooie vormgeving kun je heel gemakkelijk instellen voor jouw reisdagboek via de vormgeving wijzigen pagina op waarbenjij.nu. Als zoveel mogelijk reizigers op waarbenjij.nu deze vormgeving instellen vragen we samen weer extra aandacht voor de natuur. Vraag me gerust om hulp als je er niet uitkomt (waarbenjij@wnf.nl).

Heel erg bedankt voor jullie support!

Groetjes,

Maja Nijessen