Selamat jalan ke Ubud - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Selamat jalan ke Ubud - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Selamat jalan ke Ubud

Door: Anneke en Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

24 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Zoals jullie op de bijgevoegde foto van het vorige verslagje hebben kunnen zien, werden we plotseling gekonfronteerd met apen en vliegende honden. Eerst schrik je ervan, maar het blijken heel zachtaardige lieve beesten te zijn, niet te verwarren met de besmettelijke vleermuizen. De vliegende honden eten voornamelijk fruit. Tanah lot was heel erg mooi om te zien. We moesten wel eerst door een woud van marktkraampjes. De natuur in deze omgeving is heel groen en weelderig. Vanuit de drukte rond Benoa hadden we een prachtige reis naar Ubud, langs eindeloze sawa's, een lange weg met heel veel kunstnijverheid met o.a. beeldhouwwerk, glaskunst, meubelmakers, rietvlechters.
We vermaken ons hier met het bekijken van de prachtige kunstgaleries en een overvolle Balinese markt. We fietsen door de rijstvelden en passeren dorpjes waar we bij de broer van de gids werden uitgenodigd voor het eten van een sateetje en waar we genieten van de verhalen over het dagelijkse leven de tempels en de manier van crematie en reIncarnatie. We zien het leven op de boerderij en hebben uitleg gekregen over het waterloopsysteem in de sawa's.
Vandaag is iedereen in tradionele Balinese kledij vanwege Kunigan (offerfeest). De sarongs bij mannen en vrouwen zijn nog mooier dan op andere dagen.
Morgen gaan we naar het Baturmeer en fietsen van daaruit terug naar Ubud.

• 24 Oktober 2009 - 07:45

Kees En Bettie:

En weer genieten we MET JULLIE!Het is of we er zelf weer lopen ...Het ene plekje is NOG mooier dan het volgende.
    Nog even genieten: want NIEMAND kan je dat meer afnemen!!!
    Lieve groetjes.

• 24 Oktober 2009 - 07:53

Dikke Daan:

Alsof we er nog een keertje zijn. Zo leuk om het te zien soort van dezefde foto's maar dan door jullie ogen gezien!! Geniet, geniet, geniet ervan het is jullie zo gegunt!! XxX Merijn, Daan en .......

• 24 Oktober 2009 - 10:32

Alice :

hoi vakantiegangers, leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven en wat een mooie foto's !
    geniet er nog lekker van en tot na jullie vakantie
    groetjes Ruud en Alice