BASEL, overweldigend leuk! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu BASEL, overweldigend leuk! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

BASEL, overweldigend leuk!

Door: Anneke en Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

29 Februari 2012 | Zwitserland, Bazel

Zondagmorgen, na onderweg eerst heerlijk en gezellig op de koffie te zijn geweest bij onze lieve vrienden in Maarheeze, reisden we via de route Maastricht, Luxemburg, Metz, Nancy. Alles liep "op rolletjes", zon, wolkenluchten en een lekker muziekje aan boord. Voorbij Nancy, richting Colmar, waar we moesten kiezen om door de tunnel of over de bergpas te rijden. Zover is het op dat moment helaas niet gekomen. Dat was pas een volle dag later. Met wiel tegen een obstakel gereden! Het bleek in Frankrijk niet mogelijk om op korte termijn een wiel te leveren voor notabene een Franse auto. Dus na "gered" te zijn door een zeer sympathieke frans sprekende Duitser, die voor ons de franse hulpdienst voor automobilisten inschakelde, auto op trailer, wij naar een hotel gebracht in Saint Die des Vosges en dan maar de volgende dag zo leuk mogelijk proberen door te brengen (wandelen, boodschappen, lezen, kopje koffie, weer wandelen, lezen, koffie) was eindelijk de auto met nieuw wiel weer beschikbaar. Enfin, het vriendelijke plaatsje Saint Die staat nu ook bij ons op de kaart. Nu toch maar door de tunnel om zo snel mogelijk in Basel te zijn. Het appartement hier is in een mooie buurt met prachtige hoge huizen en op loopafstand van het historische centrum van Basel. Daar hebben we gisteren van 's morgens vroeg tot 's avonds laat genoten van een festival, dat hier "wereldberoemd" is en drie dagen duurt, de Basler Fastnacht. Het weer is fantastisch, stralende zon en duizenden vrolijke mensen om ons heen. De stad bruist van vrolijke muziek van vele honderden muzikanten allemaal getooid met prachtige maskers en kostuums. Het hele centrum, zowel aan de ene als aan de andere kant van de Rijn en ook de bruggen zijn geplaveid met een laag confetti van een aantal centimeters. We genieten intens, het is een ongelooflijk en overweldigend schitterend mooi feest.
Vandaag brengen we een bezoek aan nicht Tineke die in Oensingen woont (50 km vanuit Basel) en voor vrijdag staat een bezoek gepland aan neef Dick in Bulle bij Gruyere (150 km de bergen in).