Niets mooier dan per fiets je doel te bereiken - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Niets mooier dan per fiets je doel te bereiken - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Niets mooier dan per fiets je doel te bereiken

Door: Anneke en Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

29 Mei 2010 | Nederland, Huizen

We zijn inmiddels weer thuis na een heerlijke vakantie. Veel gezien, heel veel beleefd. We hopen er heel lang van te blijven nagenieten.
Heel apart om na een lange tocht langs een soms rustige, maar ook soms ruige rivier, met prachtige plaatsen met heel veel cultuur, lieflijke kleine boerendorpjes in een prachtig heuvelland, schitterende wijngaarden waar de druiven groeien waar men de heerlijke wijn Grüner Veltliner van bereidt, het hoofddoel, de stad Wenen, te bereiken.
Heel veel overnachtingsadresjes, elk met een heel aparte sfeer, de ene keer op een boerderij, dan weer in een wijngaard, boven een pizzeria, meestal vlak aan de Donau, zodat je de rivier op z'n mooist kunt aanschouwen.
Wenen is prachtig, brede straten met prachtige gebouwen, heel veel nostalgie in lokalen waar men even met een lekkere koffie of een drankje kan relaxen.
Geen troep (afval of kauwgomplekken ed) op straat. De Weners zijn trots op hun stad. Het is er heerlijk toeven.
En dan nog naar het mooie Tsjechië, de deelstaat Moravië, naar de boerderij van vrienden.
Het landschap is op z'n mooist. Alle bomen staan in bloei en de heuvels zijn afwisselend groen van de gewassen en geel van boterbloemen en koolzaad. Het is hier zo idyllisch.
We hopen nog heel veel fietsreizen te kunnen maken.