Hevige deining na rust - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Hevige deining na rust - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Hevige deining na rust

Door: Anneke en Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

30 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Vanuit Poppieslane, Kuta, Bali, ons laatste reisverslagje uit Indonesie.
Na drie relaxte dagen op Lombok zijn we weer op het godeneiland Bali teruggekeerd. Lombok was een verrukkelijk rustmoment aan het einde van onze indrukwekkende reis op Indonesie. Op de laatste dag in Lombok bezochten we een traditioneel Sasakdorpje. Alles is hier nog heel primitief, behalve de mobiele telefoon. Het vervoer is op Lombok geregeld met "Lombok-ferrari" (een paard met wagentje, waarin gemiddeld 6 mensen vervoerd kunnen worden, maar vaak veel meer. Het paard komt soms met alle vier de hoeven van de grond.
We hebben het dorpje gesponserd door ietewat te dure aankopen van door de bewoners zelf gemaakte spulletjes.
De terugreis met de boot was wel zonder pech, maar de golfslag was zo hevig, dat we honderden keren van onze stoel werden gelicht (wel een halve meter) en dan weer met een knal op de zitting terugvielen. Het was een ware marteling van zeker een uur lang, dus niet aanbevelings-waardig. Als je ooit naar Lombok wil, ga dan met het vlieftuig.
Kuta Bali is een hekselketel a la Valkenburg of Salou (Spanje).
Wel grappige winkeltjes en mooie warenhuizen en veel geroep als "Taxi Sir, Taxi Madam?". of "Massage?"
Maar we genieten ook hier, ook omdat het de laatste vakantiedag is.
Sampay jumpa lagi! (Tot ziens)

• 30 Oktober 2009 - 06:13

Bettie En Kees:

Alvast bedankt voor ALLE geweldige verslagen.Jullie hebben enorm je best gedaan om ons te laten mee genieten!
    Tot gauw - ook WIJ vinden het fijn jullie weer te zien hoor!
    Selamat jalan!

• 30 Oktober 2009 - 20:17

Jannie:

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt.Ik hoor graag nog meer ervaringen, als jullie thuis zijn. Welkom thuis

• 31 Oktober 2009 - 09:18

Dikke Daan.:

Foto's zien er weer prachtig uit. We hebben hier lekker met jullie mee kunnen genieten. Geniet nog even van de warmte daar en goede reis terug. Fijn dat jullie straks weer in ons koude kikkerlandje zijn!! XxX Daan.

• 31 Oktober 2009 - 14:58

Bob En Ieke:

Wat een prachtige foto's van een paradijslijke omgeving!! Jullie zullen het wel jammer vinden om terug te moeten en dan ook nog zo'n lange reis te gaan maken!
    Maar toch ook weer heerlijk om de kinderen en kleinkinderen te zien. Toch??
    Groetjes!