De Tarantulla - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu De Tarantulla - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

De Tarantulla

Door: Anneke en Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

08 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

In Baturraden zitten we vlak bij de vulkaan, die de afgelopen weken weer heeft gerommeld en er is vuur zichtbaar geweest. Men zegt hier dat de grond af en toe trilt.
We hoeven ons niet ongerust te maken, want dat doen de bewoners hier ook nog niet. Het regent hier 's avonds zeer hevig.
We hebben vandaag Kameleons gezien, Bananen spinnen en de gevreesde Trantulla (gelukkig zag hij ons niet). We zijn ontvangen in een Kampong en hebben gezien hoe de mensen hier leven. Veel schattige kinderen.
Van heel dichtbij rijstverbouw kunnen zien op de sawa's en op de dijkjes er tussendoor gelopen.
Kortom heel mooi.
Morgen gaan we naar Yokjakjarta (200 km),wat we gaan beleven lees je later weer

• 08 Oktober 2009 - 09:59

Kim Bogaerts:

Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Zo te lezen zit er aan ervaringen al een hele vakantie op, dus dat komt goed! Groeten en geniet ervan!
    Liefs, Kim, Ilja, Boris en Michael

• 08 Oktober 2009 - 10:19

Bettie Kees:

Gelukkig maar dat die grote spin jullie niet heeft gezien! Kunnen jullie nu ook rijst snijden met een gezegend mesje?? En..kijk goed waar je loopt: van de sawah dijkjes kan je ook HEEL leuk afglijden...en dat vinden de boeren NIET leuk!

Veel liefs en genieten maar!!

• 08 Oktober 2009 - 11:03

Ruud En Tonny:

We volgen jullie reis en vragen jullie de groeten te doen aan de Kraton in zijn buitenverblijf in Yokjakarta als jullie daar aan de thee gaan.
    Er is veel te zien en doen in die stad.
    Groeten Ruud en Tonny

• 08 Oktober 2009 - 12:12

Dikke Daan:

Goede reis morgen en doe voorzichtig. Lfs XxX Daan.

• 08 Oktober 2009 - 18:13

Marc&Sas&Bram&Zara:

Liefste (o)pa(pa) en (o)ma(ma)!

Met veel plezier lezen we jullie verhalen, oh wat moet het spectaculair zijn! We genieten intens met jullie mee! Bram vindt het prachtig dat het bij jullie al donker is en bij ons nog niet, dan mag hij nog even opblijven. Van één hand maakt hij met z'n vuist de aarde en de andere vuist is de zon. Aan de ene kant van de vuist is Nederland en aan de andere kant Bali/Java. Zo weet hij ons precies te vertellen waar het licht en waar het donker is!

Nog een leuk nieuwtje van hier: met ingang van morgen (vrijdag) zwemt Bram tijdens de les alleen nog maar in het bad Nederland, het bad Spanje is nu voor "de nieuwkomers", op naar A!

Zara gaat nu echt lekker kletsen: Zara gote meid, zelluf boek aan doen!!!, de "r" wil nog niet zo lukken!

Heel veel plezier en genieten!

Dikke kus van ons 4!