Dagje eilandhoppen - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Dagje eilandhoppen - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Dagje eilandhoppen

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

10 Maart 2007 | Vietnam, Nha Trang

Prachtig weer, 32 graden, met de boot mee naar eilandjes voor de kust van Nha Trang, althans dat dachten we.
Het werd een dag vol met entertainment.

Eerst zwemmen en snorkelen, daarna terug op de boot en wat dacht je wat, er stond op wat voorheen noch de banken waren van de boot een complete vietnamese maaltijd klaar. Vis, garnalen, rijst, brood en fruit, fruit en noch eens fruit en uiteraard een biertje, heerlijk !!!

Na het eten veranderde het bootpersoneel in een driemans bandformatie, met gitaar, drum en zang en wij ook mee zingen. En dit alles op een azuuur blauwe zee met de bergen op de achtergrond.

Na het eten en de zang was er nog een verrassing in petto. Iedereen dook weer het water in, want daar was een drijvende bar, met de bartender in het midden en wij erom hen met reddingsboeien om ons heen om niet te veel zeewater in ons drankje te laten komen. Vele nationaliteiten, maakten ongedwongen kennis met elkaar.

Tot slot voeren we naar een eiland waarop een groot zeewater acquarium, prachtige vissen, schildpadden.

Om 5 uur waren we terug .

Gistermiddag tijdens het verkennen van de stad wilden we even nog wat eten. We kwamen niet bij het door "trotter" zo aanbevolen Vietnamese Pho-adres (was gesloten), maar in een wat aftands eethuisje ernaast. Wat moesten we eten van de volkomen in het vietnamees opgestelde kaart. We gingen af op het door de eigenares aangewezen gerecht. Nu dat hebben we geweten. we kregen een soort fonduepannetje met carbietblokjes er onder brandend en in het pannetje lag een beest.
We werden met wat rijst erbij geacht e.e.a. op te eten, maar de eetlust werd aardig op de prof gesteld, want het beest bleek een eend te zijn met extreem veel vlieguren, de lange nek en de kop zaten er nog aan. Na enige hapjes keken we door het karkas heen en hebben we 60.000 VND (3 euro) neergelegd (prijs incl de 3 biertjes)
Gisteravond nog even een weldadige massage ondergaan en lekker gegeten in een visrestaurant.

Morgenochtend op naar Cam Ranh ongeveer 65 km, dus op de pedalen een wisselend klimmen en dalen weg.

• 11 Maart 2007 - 01:10

Pieter Mokkenstorm:

Hoi Anneke en Wiebe,
    Als we dat allemaal zo zien dan is het wel genieten he.
    Het is heel leuk om dit allemaal te volgen op jullie site.
    We wensen jullie nog een prettige voortzetting van de reis.
    Groet uit Bonaire
    JAnny en Pieter

• 11 Maart 2007 - 11:42

Ieke En Bob:

Lieve Anneke en Wiebe,
    Heel leuk om zo met jullie mee te reizen. Naast dat jullie een hoop andere dingen zien zijn er ook veel herkenbare ervaringen. Ook de nachtelijke bustocht in een bus vol Vietnamezen is een aparte ervaring. Hier gaat het voorjaar langzamerhand beginnen, vandaag 15 gr. Met Ma gaat het ook goed, groetjes van haar. Heel veel reisplezier ne liefs van ons.

• 11 Maart 2007 - 16:34

Mariëtte:

Mooie foto's weer en een leuke beschrijving van jullie ervaringen. Groetjes uit lenteachtig Huizen van Mariëtte

• 11 Maart 2007 - 17:24

Merijn En Daan:

Lieve Wiebe en Anneke,
    Wat een foto´s wat een verhalen. We zijn erg onder de indruk!!!!
    Hoop dat jullie nog veel meer genieten van deze heerlijke reis. Hier alles zijn gangetje. Gisteren heerlijk bij Sas Marc en ´grote, kleine´ Bram gegeten... Sas krijgt alweer een mooi bolletje..
    Heel veel liefs en een dikke klapzoen uit een zonnig A´dam Liefs Merijn (zoon van Klaas) en Daan....

• 11 Maart 2007 - 21:38

Peter En Theresia:

Hoi Wiebe en Anneke,
    Wat zijn jullie geweldig bezig daar in VietNam. Jullie verhalen lezen we met veel plezier en hatstikke leuk die foto's.
    Slim dat jullie de hebbedingetjes alvast met de post opsturen en die bar met reddingsboeien lijkt me ook wel wat in het Gooimeer. Zie ik daar in het water ook nog een minihaai?
    We wachten met spanning op jullie volgende bericht.
    groetjes P+T

• 14 Maart 2007 - 08:14

Joke:

Hallo Anneke en Wiebe,
    Wat een mooi land is Vietnam, we genieten van jullie reisverslagen en foto's.Ik print alle reisverslagen uit en geef ze dan aan Ma, kan ze ook mee genieten. Nog heel veel fietsplezier.
    groeten vanuit Monnickendam