Hoi An en de MARBLE MOUNTAINS en China Beach - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Hoi An en de MARBLE MOUNTAINS en China Beach - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Hoi An en de MARBLE MOUNTAINS en China Beach

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

06 Maart 2007 | Vietnam, Hoi An

Nadat we helaas 'smorgens in de regen Danang verlieten kwamen we al spoedig aan de voet van de Marble Mountains. Dit zijn 5 bergen die als puisten uit het vlakke landschap steken en betaan uit marmer. Uit dat marmer worden de meest kunstzinnige dingen gemaakt, maar ook wanstaltige (dat laatste het meest), echter het blijft knap dat men met zeer beperkt gereedschap leeuwen 2x manshoog kan maken, maar ook de onvermijdelijke Budda's. We hebben heerlijk gegeten bij Hoa's Place. Na de vele kommen Pho (noedelsoep met kip of rund en groente), die men kan eten van 'smorgens vroeg tot 's avonds laat, was een hamburger een welkomme afwisseling. Echter geen kwaad woord over het Vietnamese voedsel, het smaakt ons overal verrukkelijk.
Hoa is een Vietnamese Amerikaan of andersom, die aan China Beach menig backpacker, doch ook oorlosveteraan van voedsel en een hart onder de riem voorziet,

Toen weer op de fiets naar Hoi An. Een prachtig historisch plaatsje met vele antieke huizen. Het heeft een leuke vissershaven en er tientallen kleermakers met hun ateliers en stoffenzaken. Anneke heeft zich een echte Ao dai laten aanmeten (tradtioneel kledingstuk, broek met tuniekjurk met "hoog" split.
Wiebe die komt thuis met een tuniekjasje van zijde. te gek allemaal.
Ook zijn er diverse borduurateliers, waar hoogst waarschijnlijk onze grote schat Bram nog wordt uitgebeeld in echte zijde.

Donderdag gaan we naar Tam Ky en zien dan verder hoe we het gaan doen, misschien met bus of trein, want moeten ook nog tijd overhouden om de Mekong Delta te verkennen.
Dat lijkt ons leuker dan dezelfde lange kustlijn af te fietsen.

Heel veel liefs aan jullie allen en tot het volgende bericht van ons of jullie.(daar genieten we ook van).

• 07 Maart 2007 - 15:41

Mariëtte:

We lezen jullie verhalen met veel interesse. Die bergen, die jullie doen....wij vinden de Tafelberg al heel wat! Knap gedaan hoor! En al die souvenirs in de vorm van kleding! Geweldig! Jongens geniet weer....wij genieten mee!

• 07 Maart 2007 - 19:19

Lidy:

Mochten jullie een josje / liedje tegen komen stuur je dan even een kiekje. kus, kus,groetjes van je zus.

• 07 Maart 2007 - 21:18

Kim & Nina:

Hoi Wiebe & Anneke,
    We lezen elke dag met plezier naar jullie ervaringen.We zijn jaloers op jullie.Wij willen ook,maar dat kan helaas niet.jullie hebben in ieder geval mooier weer dan hier.geniet ze en ik hoor jullie gauw,
    groetjes Kim en Nina

• 08 Maart 2007 - 18:45

Tineke En Pierre:

Mooie foto's hoor!
    Jullie zijn al een flink stuk op weg naar de finish.
    Pas nou wat op met al die kleding kopen, straks past het niet meer in de fietstassen.
    Wij zijn al weer geacclimatiseerd en gewend aan ons kikkerklimaatje.
    Gelukking gaan we al weer richting het voorjaar.