Quang Tri, Hue en Lang Co - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Quang Tri, Hue en Lang Co - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Quang Tri, Hue en Lang Co

Door: Wiebe en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

04 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

We eindigden met dat we een avond met een Vietnamese hadden afgesproken. Ze heet Vo Thi Thanh Binh (Peace), een vrouw van 32 jaar, Zij nam ons mee naar een leuk verlicht terras aan de rivier Cua Viet.
Zij vertelde ons over de oorlogsgeschiedenis, dat er veel jonge mensen in deze rivier zijn gesneuveld. Elk jaar strooit men bloemen in deze rivier. Afschuwlijk genoeg wodren er nog steeds lichamen in deze streek gevonden, bv bij het bouwrijp maken van de grond.
Verder vertelde zij veel over haar familie en over Uncle Ho (Ho Chi Minh).
Later op de avond kwam er nog een vriend van haar en werd het reuze gezellig.
Donderdag 1 maart gefietst naar Hue, warme zonnige rit.De route heet hier "De weg zonder vreugde", veel oorlogsgraven en monumenten,
Aangekomen in Hue, prachtige binnenkomst over zeer smalle bruggen,boekten we een kamer in een fraai hotel. Hue is een mooie stad aan de Parfumrivier, veel jonge mensen en muziek heerlijke temperatuur. De "Verboden Stad" bezocht en helaas ook nog even een ziekenhuisbezoek moeten afleggen, vanwege een ongemakje aan Anneke haar voortand, overigens kundig gerepareerd.

Zaterdag zijn vertrokken naar Lang Co een schitterende tocht langse zonnige kust en over 3 bergpassen. We hebben ons getrakteerd op een heus Resort. Een bungalow uitkijkend over de Chinese zee, met kokospalmen , zwembad en "echt waar" heerlijke massage voor An en mij, door mooie Vietnamese.

Maandag gaan we verder en wacht ons "De Wolkenpas", zware klim over 9 km, maar ook weer 9 km afdalen. Moet boeiend zijn richting Danang. Daarover over een paar dagen meer.

• 04 Maart 2007 - 11:55

Ieke En Bob:

Wat leuk dat jullie zulke fijne ervaringen opdoen in Vietnam. De aardigheid van de bevolking is inderdaad overweldigend. Door de foto's kun je in gedachten meereizen met jullie. Zo op de fiets ben je letterlijk en figuurlijk erg dicht bij de bevolking. Heel veel vakantie- en fietsplezier en liefs van Ieke & Bob.

• 04 Maart 2007 - 20:41

Anton En Carla:

We genieten enorm van jullie reisverhalen en prachtige foto's. Geweldig wat jullie zoal meemaken. Heel veel plezier en we wachten met spanning jullie verdere berichten af.
    Groeten en liefs

• 05 Maart 2007 - 09:33

Mariëtte:

Leuk dat jullie ons zo uitgebreid op de hoogte houden. Wat een klim maken jullie vandaag. Of...gezien het tijdsverschil...hebben jullie de berg al achter jullie liggen!? We volgen jullie op de voet! Figuurlijk dan!