Aankomst in VIETNAM - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu Aankomst in VIETNAM - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wiebe en Anneke Nauta Bodt - WaarBenJij.nu

Aankomst in VIETNAM

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe en Anneke

18 Februari 2007 | Vietnam, Hanoi

Na enige probleempjes met de fietsdozen die zeer krap bemeten waren, maar met de stevige hulp van Daan en Merijn, zijn we er na 18 uur reistijd in geslaagd het Army Hotel in Hanoi te bereiken.

Anneke kwam er nog net op tijd achter dat zij niet haar bonuskaart van AH, hier als creditkaart kan gebruiken, maar ook zij heeft een engeltje op haar schouder,

In Kuala Lumour wisselden we per onguluk roepia;s ipv malaysian money.

De chauffeur van het Hotel was in iedergeval mooi op tijd en werden langs een wat wij noemen volstrekt krankzinnige snelweg met duizenden brommers naar Hanoi gebracht.

Meestal zitten er drie of meer mensen op een brommer en die gaan allen met ongeveer 40 km p/u allen kriskras over de weg. Je komt er niet achter hoe de voorrangsregels inelkaar steken. Volgens ons zijn zij ook allen op hun bestemming gekomen, Een "gekkenhui" is nog mild uitgedrukt, want ook taxi's en bussen rossen er tussendoor.

Prachtig naar wierook ruikend Vietnam is al voor een klein stukje aan ons gepresenteerd.

De fietsen zijn heel overgekomen en ik ga vanavond nog de boutjes en moertjes aandraaien.

Maandag 19 februari gaan we Hanoi verkennen, oa het Waterpuppettheater en "uncle Ho" kunnen zich in onze belangstalling verheugen, De themperatuur is rond de 30 graden C. Een heerlijkeavond hebben we al in de knip door rond het meer midden in de stad te flaneren.

Zo dit was de eerste indruk van Vietnam en wat zal er nog komen..........

• 18 Februari 2007 - 16:37

Mariëtte:

Geniet van de reis! Wij genieten weer van jullie verhalen! Wat een eerste indrukken hè? Fijn dat de fietsen goed zijn overgekomen! doei!

• 18 Februari 2007 - 21:24

Michel Bodt:

Leuk dat jullie goed over zijn gekomen
    we gaan jullie reis volgen via de site en wensen jullie veel fiets plezier.

groetjes uit Holland
    michel en de kinderen

• 19 Februari 2007 - 20:22

Bob:

Zeer herkenbaar jullie indrukken. Ik hoop dat deze nog positiever worden, want wij hebben zeer goede herinneringen aan Hanoi. Een heel prettig verblijf en een fantastische reis gewenst.

• 20 Februari 2007 - 13:28

Margret En Joshua:

Fijn om te lezen dat jullie heel zijn aangekomen en al een heeel klein stukje van Vietnam hebben gezien. Willen jullie een echte loempia voor ons meenemen? We hopen dat jullie nog veel van de natuur en elkaar genieten! Zorg ervoor gezond te blijven en houd elkaar in het zadel!

• 20 Februari 2007 - 13:29

Margret En Joshua:

• 21 Februari 2007 - 00:38

Pieter:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en bedankt voor de tip "waar ben je nu" We volgen jullie.

Groet Janny & Pieter
    Bonaire